Inwoners zijn voldoende bekend met het volledige aanbod aan faciliteiten waarmee zij in de gelegenheid gesteld worden zo volwaardig en zelfstandig mogelijk deel te blijven nemen aan de samenleving.
Stand van zaken
De cliëntervaringsonderzoeken van de afgelopen jaren laten zien dat inwoners ons goed weten te vinden en dus van ons ondersteuningsaanbod op de hoogte zijn. Uit het meest recente onderzoek blijkt dat 84% van de ondervraagden aangeeft te weten waar men moet zijn met een hulpvraag. In 2022 hebben we het team van vrijwillige cliëntondersteuners uitgebreid. Inwoners kunnen bij cliëntondersteuners terecht met vragen en voor informatie over het aanbod aan faciliteiten van de gemeente. Daarnaast hebben we in 2022 geïnventariseerd hoe we ons voorliggend aanbod ten aanzien van Huishoudelijke Ondersteuning verder kunnen uitbreiden. Hierdoor laten we ons aanbod beter aansluiten op de hulpvraag van onze inwoners, maar houden we ook rekening met de schaarste aan zorgpersoneel in de thuiszorgbranche.