-
Blz. 1
Jaarstukken 2024
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Programma's
-
Blz. 4
Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 5
Inleiding
-
Blz. 6
Verbonden partijen en samenwerkingspartners
-
Blz. 7
Wat geven we uit aan programma 1. Sociaal Domein?
-
Blz. 8
1.1 Sociale veerkracht
-
Blz. 9
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 10
Met het project VraagWijzer gaan we zorg en ondersteuning zo dicht als mogelijk bij het gewone leven organiseren.
-
Blz. 11
In 2024 gaan we het project VraagWijzer verder vormgeven, gericht op de dorpskernen, samen met onze partners en de ambtelijke organisatie.
-
Blz. 12
Ten behoeve van iedere dorpskern ontwikkelen en bouwen we aan een laagdrempelig hulp- en ondersteuningsstructuur waarbij zelfregie van de inwoner uitgangspunt blijft.
-
Blz. 13
We vragen netwerkpartners in het voorliggend veld om als onderbouwing van de subsidieaanvraag te komen tot uitvoerings- c.q. activiteitenplannen per kern.
-
Blz. 14
We treffen voorbereidingen voor de implementatie van de aanpassingen in Wsob (wet stelsel openbare bibliotheekvoorzieningen) met betrekking tot de Zorgplicht voor bibliotheekvoorzieningen in 2025.
-
Blz. 15
We implementeren ZorgDomein voor partners in het voorliggend veld.
-
Blz. 16
Wat geven we uit aan 1.1 Sociale Veerkracht?
-
Blz. 17
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 18
1.2 Integrale toegang Sociaal Domein
-
Blz. 19
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 20
Onze inwoners weten waar ze terecht kunnen met hun (hulp)vraag.
-
Blz. 21
We vervangen Hulpwijzer Brabantse Wal door een lokale sociale kaart. Deze wordt op onze eigen gemeentelijke website geplaatst.
-
Blz. 22
Er zijn duidelijke afspraken betreffende de samenwerking met en tussen de partners in de sociale basis. Deze afspraken zijn ondersteunend aan het sociale netwerk van inwoners en ingekochte maatwerkvoorzieningen.
-
Blz. 23
We bepalen de rol van de netwerkpartners BWI, MEE en WijZijn in VraagWijzer Woensdrecht en faciliteren hen met een passende financieringsvorm.
-
Blz. 24
De ambtelijke organisatie van onze gemeente is ingericht en voorbereid om de uitgangspunten van VraagWijzer Woensdrecht te implementeren.
-
Blz. 25
We maken een plan van aanpak hoe VraagWijzer Woensdrecht ingericht gaat worden en welke stappen doorlopen moeten worden om te komen tot implementatie.
-
Blz. 26
Wat geven we uit aan 1.2 Integrale toegang Sociaal Domein?
-
Blz. 27
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 28
1.3 Werk en inkomen
-
Blz. 29
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 30
We vergroten de kansen van inwoners (met afstand tot de arbeidsmarkt) op werk.
-
Blz. 31
We ondersteunen inwoners die over de landsgrens (willen gaan) werken.
-
Blz. 32
We voorzien in passende trajecten die in een sluitende keten worden aangeboden (arbeidsmatige dagbesteding, ontwikkeltrajecten, re-integratietrajecten en sociale activering).
-
Blz. 33
We begeleiden en leren inburgeringsplichtigen de Nederlandse taal op een niveau waarmee zij zich goed kunnen redden, aangevuld met kennis van de Nederlandse samenleving en gewoontes.
-
Blz. 34
We zetten in op het tegengaan van armoede.
-
Blz. 35
We blijven inzetten op vroegsignalering en passende voorzieningen, in samenwerking met alle ketenpartners.
-
Blz. 36
We blijven investeren op bekendheid van inkomensondersteunende voorzieningen en we maken inwoners bewust van maatregelen die zij zelf kunnen nemen om het huishoudboekje op orde te houden.
-
Blz. 37
We bieden in crisissituaties een doeltreffend vangnet. Daartoe voeren we Rijksregelingen uit, begeleiden we inwoners en hebben we een noodfonds.
-
Blz. 38
Wat geven we uit aan 1.3 Werk en inkomen?
-
Blz. 39
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 40
1.4 Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 41
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 42
We houden het huidig productenaanbod van Wmo-maatwerkvoorzieningen op peil.
-
Blz. 43
We voeren een cliëntervaringsonderzoek uit en richten ons op eventuele verbeterpunten.
-
Blz. 44
We evalueren het huidig productenaanbod Wmo huishoudelijke ondersteuning en Wmo begeleiding ter voorbereiding op de nieuwe aanbesteding.
-
Blz. 45
We borgen de voortgang van de doordecentralisatie en transformatie van Beschermd Wonen naar Beschermd Thuis in regio West-Brabant West.
-
Blz. 46
We leggen de regionale samenwerkingsafspraken vast in een passende governance-structuur.
-
Blz. 47
We gaan aan de slag met het Uitvoeringsprogramma Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang 2024.
-
Blz. 48
Eind 2024 beschikt de gemeente Woensdrecht over een vastgestelde Woonzorgvisie.
-
Blz. 49
We betrekken ketenpartners (lokaal én regionaal) bij het opstellen van de Woonzorgvisie.
-
Blz. 50
We werken samen met regiogemeenten aan een regionale paragraaf, waarmee de regionale samenwerking op gebied van Wonen en Zorg in de visie wordt geborgd.
-
Blz. 51
Wat geven we uit aan 1.4 Maatschappelijke ondersteuning?
-
Blz. 52
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 53
1.5 Zorg voor Jeugd en Sociale Veiligheid
-
Blz. 54
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 55
We zetten in op vroegtijdig (lichte) hulp waar mogelijk en passende specialistische zorg waar nodig. We werken daarmee toe naar een financieel beheersbaar en duurzaam jeugdhulpstelsel.
-
Blz. 56
We werken aan het opbouwen van alternatieven voor de gesloten jeugdhulp door te experimenteren in de open (residentiële) woonvoorzieningen en het ontwikkelen van een ambulant team jeugdzorgplus.
-
Blz. 57
We zetten in op een kwalitatieve verklarende analyse om de hulpvraag van het kind en zijn/haar gezinssysteem inzichtelijk te maken.
-
Blz. 58
We zorgen dat preventieve interventies voor jeugdhulp beschikbaar zijn door het vaststellen van een lokaal preventief Jeugdbeleid, dat inzet op het normaliseren van het gewone leven.
-
Blz. 59
We investeren in het voorkomen, stoppen en blijvend oplossen van huiselijk geweld en kindermishandeling.
-
Blz. 60
We implementeren een eenduidige werkwijze in de toegang voor casussen waar sprake is van onveiligheid om de samenwerking tussen betrokken hulpverleners te verbeteren.
-
Blz. 61
We zorgen voor een passend aanbod om inzet van maatwerkvoorziening rondom zorgvragen voortvloeiend uit scheidingsproblematiek te voorkomen.
-
Blz. 62
Wat geven we uit aan 1.5 Zorg voor Jeugd en Sociale Veiligheid?
-
Blz. 63
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 64
1.6 Gezondheid en Sport
-
Blz. 65
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 66
We zetten actief in op het bereiken van een gezonde generatie in 2040.
-
Blz. 67
We komen tot een Woensdrechts Leefstijlakkoord waarin het Preventieakkoord en Sportakkoord 2.0 geborgd zijn.
-
Blz. 68
We implementeren de 15 landelijke programma's van GALA, binnen het Woensdrechtse Leefstijlakkoord.
-
Blz. 69
We bewaken, bevorderen en coördineren de integraliteit tussen de verschillende thema's die als onderwerp zijn opgenomen in het Woensdrechtse Leefstijlakkoord.
-
Blz. 70
We zetten samen actief in met onze stakeholders lokaal- en regionaal in om de toekomstige uitdagingen in de zorg zo goed, toegankelijk en betaalbaar mogelijk te houden.
-
Blz. 71
Middels de coalitie 'Kansrijke Start' maken we (keten)afspraken zodat we kinderen in de eerste 1000 dagen van hun leven een kansrijke start bieden en ze de zorg en/of ondersteuning krijgen die ze nodig hebben.
-
Blz. 72
We implementeren de vijf verschillende regionale ketenaanpakken binnen het IZA (Integraal Zorgakkoord).
-
Blz. 73
We koppelen het programma 'Grip op Kwetsbaarheid' aan de 5 verschillende ketenaanpakken binnen het IZA.
-
Blz. 74
Wat geven we uit aan 1.6 Gezondheid en Sport?
-
Blz. 75
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 76
1.7 Onderwijs
-
Blz. 77
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 78
We voorkomen onderwijsachterstanden en kansenongelijkheid.
-
Blz. 79
We herzien met (onderwijs)partners het Uitvoeringsprogramma Onderwijsachterstandenbeleid.
-
Blz. 80
We werken met partners aan een lokaal beleid op laaggeletterdheid.
-
Blz. 81
We borgen het programma de Bibliotheek op School.
-
Blz. 82
Alle jongeren verlaten het onderwijs met een startkwalificatie, als dat mogelijk is.
-
Blz. 83
We begeleiden voortijdig schoolverlaters tussen 18 en 23 jaar in het doorstroompunt (voorheen RMC), zodat ze kunnen terugkeren naar onderwijs of doorstromen naar arbeid.
-
Blz. 84
We verstevigen en breiden de samenwerking uit tussen onderwijs, welzijn en jeugdhulp om jeugdigen te stimuleren het onderwijs te verlaten met een startkwalificatie.
-
Blz. 85
We faciliteren onderwijsinstellingen en jeugdigen, zodat iedereen in de gemeente zo volwaardig mogelijk gebruik kan maken van onderwijs.
-
Blz. 86
We stellen een nieuw Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP) op voor de periode 2024-2027, zodat de onderwijshuisvesting voldoet aan de behoefte.
-
Blz. 87
We stimuleren en ondersteunen ontheemde jeugdigen gebruik te maken van het Nederlands onderwijssysteem.
-
Blz. 88
We bevorderen de zelfredzaamheid van leerlingen die nu gebruik maken van het leerlingenvervoer.
-
Blz. 89
Wat geven we uit aan 1.7 Onderwijs?
-
Blz. 90
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 91
1.8 Indicatoren
-
Blz. 92
Lokale indicatoren Programma 1. Sociaal Domein
-
Blz. 93
Verplichte BBV Indicatoren Programma 1
-
Blz. 94
Programma 2. Ruimte
-
Blz. 95
Inleiding
-
Blz. 96
Verbonden partijen en samenwerkingspartners
-
Blz. 97
Wat geven we uit aan programma 2. Ruimte?
-
Blz. 98
2.1 Ruimtelijke ordening en bouwzaken
-
Blz. 99
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 100
De implementatie van de Omgevingswet nader vormgeven.
-
Blz. 101
Uitvoering geven aan de reeds vastgestelde Omgevingsvisie en een start maken met de opstelling van het Omgevingsplan.
-
Blz. 102
De Omgevingswet biedt meer afwegingsruimte en mogelijkheden tot maatwerk. Bij (gewenste) initiatieven benutten we deze mogelijkheden zo optimaal mogelijk.
-
Blz. 103
We richten de ambtelijke organisatie in om te kunnen werken met de Omgevingswet die sinds 1-1-2024 van kracht is. Verder brengen we de raadscommissie 'Omgeving' in positie.
-
Blz. 104
Een grotere en duurzame woningvoorraad die is afgestemd op de behoefte van (toekomstige) inwoners.
-
Blz. 105
We werken aan een toename van de voorraad sociale huurwoningen.
-
Blz. 106
We geven uitvoering aan de Woonvisie en het woningbouwprogramma en sturen op de realisatie van nieuwe woningen.
-
Blz. 107
Starters- en stimuleringsleningen gebruiken we als instrument ter ondersteuning van de doelstellingen uit de Woonvisie.
-
Blz. 108
We zorgen ervoor dat onze kernen zich blijven ontwikkelen als dorpen waarin het goed wonen is.
-
Blz. 109
Er wordt uitvoering gegeven aan de meerjarige prestatieafspraken met de woningcorporaties.
-
Blz. 110
Er wordt een woonzorgvisie vastgesteld.
-
Blz. 111
Wat geven we uit aan 2.1 Ruimtelijke ordening en bouwzaken?
-
Blz. 112
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 113
2.2 Grondbeleid
-
Blz. 114
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 115
Het grondbeleid ondersteunt het realiseren van doelen, ambities en ontwikkelprincipes die voortkomen uit de Omgevingsvisie, Woonvisie en overige (ruimtelijke) beleidsdocumenten.
-
Blz. 116
We actualiseren de nota grondbeleid ten gevolge van gewijzigde wet- en regelgeving en maatschappelijke ontwikkelingen.
-
Blz. 117
We actualiseren de nota grondprijzenbeleid.
-
Blz. 118
De instrumenten van grondbeleid zetten wij optimaal in om ruimtelijke doelstellingen op het gebied van huisvesting, economie, duurzaamheid, klimaatadaptatie en energietransitie te realiseren. Uitvoeren motie bovenwijkse voorziening.
-
Blz. 119
Wat geven we uit aan 2.2 Grondbeleid?
-
Blz. 120
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 121
2.3 Recreatie en toerisme
-
Blz. 122
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 123
We bevorderen toerisme en recreatie.
-
Blz. 124
We voeren de nieuwe economische visie uit waarmee we richting geven aan ons beleid op het gebied van toerisme en recreatie.
-
Blz. 125
We stellen een Uitvoeringsagenda Toerisme en Recreatie op, op basis waarvan we onder andere nieuwe projecten op het gebied van fietsen en wandelen ontwikkelen.
-
Blz. 126
We versterken de samenwerking tussen de Brabantse Wal gemeenten.
-
Blz. 127
Gemeente Woensdrecht staat bekend als fiets- en wielergemeente.
-
Blz. 128
We halen grote sport- en wielerevenementen binnen.
-
Blz. 129
Wat geven we uit aan 2.3 Recreatie en toerisme?
-
Blz. 130
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 131
2.4 Sport en evenementen
-
Blz. 132
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 133
Sport is beschikbaar voor iedereen en inwoners worden gestimuleerd en gefaciliteerd om zelf te gaan sporten.
-
Blz. 134
De toegang en beschikbaarheid tot gezond bewegen & sporten, wordt gestimuleerd en indien nodig gefaciliteerd vanuit de gemeente Woensdrecht.
-
Blz. 135
We geven uitvoering aan het Sportakkoord.
-
Blz. 136
We geven uitvoering aan het Leefstijlakkoord, waarin het preventie- en sportakkoord 2.0 herijkt en opgenomen is.
-
Blz. 137
Wat geven we uit aan 2.4 Sport en evenementen?
-
Blz. 138
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 139
2.5 Indicatoren
-
Blz. 140
Lokale indicatoren Programma 2. Ruimte
-
Blz. 141
Verplichte BBV indicatoren Programma 2. Ruimte
-
Blz. 142
Programma 3. Leefomgeving
-
Blz. 143
Inleiding
-
Blz. 144
Verbonden partijen en samenwerkingspartners
-
Blz. 145
Wat geven we uit aan programma 3. Leefomgeving?
-
Blz. 146
3.1 Landschap en natuur
-
Blz. 147
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 148
Borging en verbetering van de kwaliteit van landschap en natuur.
-
Blz. 149
We dragen actief bij aan biodiversiteitsherstel door de realisatie van biodiverse landschappen en door meer en verschillende beplanting toe te passen.
-
Blz. 150
De gemeente stimuleert via de ‘Stimuleringsregeling Landschap’ gebiedseigenaren om landschap en natuur in het buitengebied te versterken.
-
Blz. 151
Binnen bestekken en projecten passen we actief maatregelen toe om hogere ecologische- natuurwaarden te bereiken.
-
Blz. 152
Aanpak van droogteproblematiek, natuurherstel en de landbouwtransitie.
-
Blz. 153
We participeren in de Gebiedsgerichte Aanpak (GGA) waarbij we samen met gebiedspartners inzetten op mee-koppel-kansen.
-
Blz. 154
We starten met het uitvoeren van de maatregelen zoals genoemd in de Natuurdoelanalyses (NDA’s) om, in samenwerking met onze gebiedspartners, doelstellingen te behalen.
-
Blz. 155
Samen met partners, in het bijzonder Waterschap Brabantse Delta, starten we de initiatieffase voor het project Walwater.
-
Blz. 156
Wat geven we uit aan 3.1 Landschap en natuur?
-
Blz. 157
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 158
3.2 Milieu en duurzaamheid
-
Blz. 159
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 160
We geven samen met onze inwoners invulling aan de energietransitie.
-
Blz. 161
Uitvoering geven aan de ambities zoals vastgesteld in de Warmtevisie (verkenning en uitvoering 2023-2030).
-
Blz. 162
We geven uitvoering aan isolatiemaatregelen zoals beoogd in het Nationaal Investering Programma (NIP).
-
Blz. 163
We ondersteunen inwoners in verduurzamingsmaatregelen met concrete instrumenten zoals via het geven van voorlichting, de stimuleringsleningen, de inzet van energiecoaches en een klusbus en de toekenning van subsidies en cadeaukaarten.
-
Blz. 164
De gemeente ontwikkelt beleid gericht op een duurzame toekomst.
-
Blz. 165
We stellen een Regionale Energie Strategie (RES) 2.0 op.
-
Blz. 166
We herijken de bestaande Duurzaamheidsvisie en stellen een nieuw Uitvoeringsprogramma Duurzaamheid op.
-
Blz. 167
De gemeente ondersteunt de verduurzaming van bedrijven en bedrijventerreinen.
-
Blz. 168
We denken mee in het Opwek Energie op Rijksgrond traject (OER-traject) en ondersteunen de verdere verduurzaming van de vliegbasis en Business Park Aviolanda.
-
Blz. 169
We spelen een coördinerende en verbindende rol bij de verduurzaming van bedrijventerreinen door het aanreiken van tools en het versterken van de onderlinge contacten tussen bedrijven.
-
Blz. 170
Wat geven we uit aan 3.2 Milieu en duurzaamheid?
-
Blz. 171
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 172
3.3 Beheer openbaar gebied
-
Blz. 173
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 174
Onze inwoners leven in een schone, veilige en groene omgeving.
-
Blz. 175
We zorgen voor het reguliere onderhoud van wegen, voet– en fietspaden.
-
Blz. 176
We zorgen voor een goed functionerend en up to date rioolstelsel via de uitvoering van projecten zoals in de Grensstraat en de Verlengde Duinstraat.
-
Blz. 177
We geven uitvoering aan het nieuwe beleids- en beheerplan openbare verlichting met als uitgangspunt verduurzaming van het openbare verlichtingsbestand.
-
Blz. 178
Het openbaar gebied maken we toekomstbestendig.
-
Blz. 179
Bij de uitvoering van werken kijken we vanuit een integrale benadering naar aspecten van duurzaamheid, biodiversiteit, natuur-inclusiviteit, circulariteit, beweegvriendelijkheid, klimaatgrilligheid en gezondheid.
-
Blz. 180
We werken effectief en efficiënt samen met ketenpartners.
-
Blz. 181
We vragen gezamenlijk subsidies aan waar mogelijk.
-
Blz. 182
We stellen gezamenlijk beleids- beheer- en gebiedsplannen waar mogelijk.
-
Blz. 183
Wat geven we uit aan 3.3 Beheer openbaar gebied?
-
Blz. 184
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 185
3.4 Verkeer en vervoer
-
Blz. 186
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 187
We geven uitvoering aan het GVVP 2021-2025
-
Blz. 188
We herijken en actualiseren het uitvoeringsplan van het GVVP.
-
Blz. 189
We voeren jaarschijf 2024 uit, al dan niet in combinatie met groot onderhoud of reconstructie projecten.
-
Blz. 190
We zetten in op het behoud en zo mogelijk verbetering/uitbreiding van de bestaande OV-voorzieningen en ontwikkeling of versterking van (nieuwe) vervoersmodaliteiten.
-
Blz. 191
Het stimuleren van deelvervoer (deelauto’s).
-
Blz. 192
Het realiseren van mobiliteitshubs.
-
Blz. 193
We voeren een actieve lobby richting provincie en vervoerders.
-
Blz. 194
De verkeersveiligheid vergroten.
-
Blz. 195
Het vergroten van de verkeersveiligheid in de directe omgeving van scholen.
-
Blz. 196
In gezamenlijkheid met inwoners en betrokken partners (VVN) acties uitvoeren om de veiligheid te vergroten.
-
Blz. 197
Wat geven we uit aan 3.4 Verkeer en vervoer?
-
Blz. 198
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 199
3.5 Monumenten en cultuur
-
Blz. 200
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 201
We beschermen en behouden het Woensdrechts cultuurhistorisch erfgoed.
-
Blz. 202
We wijzen nieuwe gemeentelijke monumenten aan.
-
Blz. 203
We onderzoeken de mogelijkheden om monumenteigenaren te ondersteunen.
-
Blz. 204
We maken het erfgoed zichtbaar en beleefbaar op basis van de uitgangspunten van het nieuwe erfgoedbeleid.
-
Blz. 205
Wat geven we uit aan 3.5 Monumenten en cultuur?
-
Blz. 206
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 207
3.6 Burger- en overheidsparticipatie
-
Blz. 208
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 209
Meer inwoners betrekken bij initiatieven en inwoners die al met uitvoering bezig zijn enthousiast houden.
-
Blz. 210
We onderhouden een goed netwerk tussen inwoners, ketenpartners en gemeente.
-
Blz. 211
We verbinden partners aan elkaar om elkaar te versterken en om van elkaar te leren.
-
Blz. 212
Wat geven we uit aan 3.6 Burger en overheidsparticipatie?
-
Blz. 213
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 214
3.7 Gemeentelijke gebouwen en accommodaties
-
Blz. 215
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 216
We beheren en onderhouden het gemeentelijk vastgoed op het afgesproken conditieniveau overeenkomstig het meerjarenonderhoudsplan gebouwenbeheer 2022-2025.
-
Blz. 217
We zetten in op privatiseren door het (klein) onderhoud weg te leggen bij de huurders van de gemeentelijke gebouwen.
-
Blz. 218
We voeren duurzaamheidsmaatregelen uit volgens de nota verduurzamen van gemeentelijk vastgoed.
-
Blz. 219
Er wordt een begin gemaakt met het plaatsen van zonnepanelen, warmtepompen en het treffen van isolatiemaatregelen bij de gemeentelijke gebouwen, brandweerkazernes, MFC's en verenigingsgebouwen.
-
Blz. 220
Wat geven we uit aan 3.7 Gemeentelijke gebouwen en accommodaties?
-
Blz. 221
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 222
3.8 Indicatoren
-
Blz. 223
Lokale indicatoren Programma 3. Ruimte
-
Blz. 224
Programma 4. Economie
-
Blz. 225
Inleiding
-
Blz. 226
Verbonden partijen en samenwerkingspartners
-
Blz. 227
Wat geven we uit aan programma 4. Economie?
-
Blz. 228
4.1 Werkgelegenheid
-
Blz. 229
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 230
We versterken het economisch klimaat en de arbeidsmarkt.
-
Blz. 231
We voeren de nieuwe economische visie uit waarmee we richting geven aan ons beleid op het gebied van economisch klimaat en arbeidsmarkt.
-
Blz. 232
We stimuleren grensoverschrijdende arbeid door middel van het Grens Informatie Punt.
-
Blz. 233
We verbinden lokale ondernemers met maatschappelijke instellingen met als doel de werkgelegenheid en maatschappelijke participatie te bevorderen.
-
Blz. 234
Wat geven we uit aan 4.1 Werkgelegenheid?
-
Blz. 235
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 236
4.2 Middenstand en winkelgebieden
-
Blz. 237
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 238
We houden winkelgebieden en detailhandel vitaal.
-
Blz. 239
We voeren de nieuwe economische visie uit waarmee we richting geven aan ons beleid op het gebied van middenstand en winkelgebieden.
-
Blz. 240
We onderhouden actief contact met de ondernemersverenigingen.
-
Blz. 241
Wat geven we uit aan 4.2 Middenstand en winkelgebieden?
-
Blz. 242
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 243
4.3 Bedrijventerreinen
-
Blz. 244
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 245
Bestaande bedrijvigheid behouden en duurzaam versterken.
-
Blz. 246
We doorlopen de planologische procedure voor Driehoeven III.
-
Blz. 247
We verkennen de mogelijkheden voor samenwerking bij de inrichting van het sub-regionaal strategisch bedrijventerrein gericht op de topsectoren.
-
Blz. 248
We communiceren actief met bedrijven over verduurzamingsmogelijkheden.
-
Blz. 249
Wat geven we uit aan 4.3 Bedrijventerreinen?
-
Blz. 250
4.4 Afvalinzameling
-
Blz. 251
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 252
Voldoen aan de VANG-doelstellingen (Van Afval Naar Grondstof) waarbij het aandeel restafval zoveel mogelijk naar beneden gaat.
-
Blz. 253
Herontwikkeling van inzamelfaciliteiten en dienstverlening om inwoners te stimuleren tot het beter scheiden van afval.
-
Blz. 254
We informeren inwoners actief en kijken naar educatieve mogelijkheden om (jonge) inwoners te motiveren tot het beter scheiden van afval.
-
Blz. 255
We onderzoeken de haalbaarheid van de herontwikkeling milieustraat/aansluiten bij een mogelijk grondstoffencentrum.
-
Blz. 256
Afvalinzameling- en verwerking is 100% kostendekkend waarbij de gebruiker betaalt.
-
Blz. 257
We nemen maatregelen waardoor de gebruiker betaalt en proberen de kosten voor inwoners niet meer te laten stijgen dan de inflatie.
-
Blz. 258
We actualiseren o.a. de afvalstoffenverordening en de afvalstoffenheffing.
-
Blz. 259
Wat geven we uit aan 4.4 Afvalinzameling?
-
Blz. 260
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 261
4.5 Indicatoren
-
Blz. 262
Lokale indicatoren Programma 4. Economie
-
Blz. 263
Verplichte BBV indicatoren Programma 4 Economie
-
Blz. 264
Programma 5. Bestuurskracht
-
Blz. 265
Inleiding
-
Blz. 266
Verbonden partijen en samenwerkingspartners
-
Blz. 267
Wat geven we uit aan programma 5. Bestuurskracht?
-
Blz. 268
5.1 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 269
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 270
We bieden inwoners een veilige leefomgeving.
-
Blz. 271
We zorgen dat de inwoners alert zijn op het gebied van (georganiseerde) criminaliteit en dat signalen hiervan worden herkend en gemeld. Communicatie zetten we in als middel.
-
Blz. 272
We zetten ons in om jeugdoverlast tegen te gaan.
-
Blz. 273
We verkennen de mogelijkheden om ons nog beter voor te bereiden op onbeheersbare natuurbranden door de samenwerking met alle betrokken partijen te versterken.
-
Blz. 274
We voorkomen zoveel als mogelijk dat (georganiseerde) criminaliteit de openbare (rechts)orde aantast.
-
Blz. 275
We voeren met onze veiligheidspartners gezamenlijke acties uit.
-
Blz. 276
We zorgen dat we voldoen aan de ‘Brabantse norm weerbare overheid’ waarmee ons weerbaarheidsniveau wordt vergroot.
-
Blz. 277
We versterken de samenwerking tussen onze veiligheidspartners.
-
Blz. 278
Wat geven we uit aan 5.1 Openbare orde en Veiligheid?
-
Blz. 279
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 280
5.2 Handhaving
-
Blz. 281
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 282
Behouden en bevorderen van het naleefgedrag voor een veilige en gezonde leefomgeving.
-
Blz. 283
We voeren de taken uit in het kader van Vergunningen, Toezicht en Handhaving in samenwerking met onze handhavingspartners volgens de actuele kwaliteitscriteria.
-
Blz. 284
We voeren toezicht en handhaving uit conform het Uitvoeringsprogramma Handhaving en Omgevingsvergunningen. We passen dit bewust en transparant aan, indien de dynamiek van de omgeving dit vraagt.
-
Blz. 285
Wat geven we uit aan 5.2 Handhaving?
-
Blz. 286
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 287
5.3 Dienstverlening en burgerzaken
-
Blz. 288
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 289
Wij zorgen voor een dienstverleningsproces dat aansluit op ons gastvrijheidsprogramma 'Welkom in Woensdrecht' en dat voldoet aan de verwachtingen van de klant.
-
Blz. 290
Door een klantreis te doorlopen leren we de dienstverlening te bekijken door de ogen van de inwoner en/of ondernemer.
-
Blz. 291
De huidige servicelijn en de receptie en balie worden samengevoegd tot één klantcentrum.
-
Blz. 292
We bieden onze dienstverlening bij voorkeur online aan en houden daarnaast ook andere kanalen aan (schriftelijk, telefonisch, persoonlijk).
-
Blz. 293
Wat geven we uit aan 5.3 Dienstverlening en burgerzaken?
-
Blz. 294
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 295
5.4 Samenwerken en besturen
-
Blz. 296
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 297
Waar het ons werk effectiever en efficiënter maakt zoeken we de samenwerking op zodat de bestuurskracht van Woensdrecht wordt versterkt.
-
Blz. 298
Met implementatie van de Nota Verbonden Partijen West Brabant en herziening van de gemeenschappelijke regelingen waarin Woensdrecht deelneemt voeren we de wijziging van de Wet gemeenschappelijke regelingen door.
-
Blz. 299
Woensdrecht vervult, uitgaande van de eigen doelstellingen bewust de juiste rol, bestuurlijk en ambtelijk in de diverse regionale agenda’s en plannen.
-
Blz. 300
Wat geven we uit aan 5.4 Samenwerken en besturen?
-
Blz. 301
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 302
5.5 Financiën
-
Blz. 303
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 304
Woensdrecht is een financieel gezonde gemeente.
-
Blz. 305
Onze meerjarenbegroting 2025-2028 voldoet aan de criteria van de Provincie Noord-Brabant voor repressief toezicht, wat blijkt uit het verkrijgen van een schriftelijke goedkeuring van onze begroting.
-
Blz. 306
Onze Jaarstukken voor het jaar 2023 voldoen aan de criteria van de accountant, met als resultaat een goedkeurende controleverklaring.
-
Blz. 307
Woensdrecht verantwoordt transparant.
-
Blz. 308
We geven opvolging aan de bevindingen van onze accountant uit de jaarlijkse managementletter.
-
Blz. 309
De verbijzonderde interne controle wordt zodanig opgezet, dat het college bij de Jaarstukken 2023 een rechtmatigheidsverklaring kan afgeven over het boekjaar 2023.
-
Blz. 310
Gedurende het lopende begrotingsjaar verstrekken we openbare financiële tussenrapportages waardoor wanneer nodig tussentijds kan worden bijgestuurd door de gemeenteraad.
-
Blz. 311
Wat geven we uit aan 5.5 Financiën?
-
Blz. 312
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 313
5.6 Belastingen en heffingen
-
Blz. 314
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 315
We streven ernaar om de gemeentelijke heffingen en belastingen in 2025 op hetzelfde niveau te houden als in 2024 (excl. inflatie).
-
Blz. 316
Voor het jaar 2025 passen we maximaal de inflatiecorrectie toe op de tarieven van 2024.
-
Blz. 317
Wat geven we uit aan 5.6 Belastingen en heffingen?
-
Blz. 318
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 319
5.7 Informatievoorziening en automatisering
-
Blz. 320
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 321
Datagedreven werken: beleid wordt mede gebaseerd op data.
-
Blz. 322
Bij het opstellen van beleid starten we met het gebruik van data (analyses en trends).
-
Blz. 323
Voor het maken van analyses en voorspelmodellen ontwikkelen we het technisch platform verder door.
-
Blz. 324
Voor het onderhouden, actualiseren, beheren en beveiligen van data groeien we toe naar centraal datamanagement voor Woensdrecht.
-
Blz. 325
Onze informatievoorziening is maximaal digitaal, betrouwbaar, transparant en veilig.
-
Blz. 326
We zorgen ervoor dat de betrouwbaarheid, kwaliteit en actualiteit van informatie is geborgd.
-
Blz. 327
We voldoen aan de eisen op het gebied van informatiebeveiliging (Baseline Informatiebeveiliging Overheid) en de eisen van de privacywetgeving (zoals de (Uitvoeringswet) Algemene verordening gegevensbescherming en de Wet politiegegevens).
-
Blz. 328
We voldoen aan wettelijke eisen op het gebied van betrouwbare en transparante informatievoorziening.
-
Blz. 329
Wat geven we uit aan 5.7 Informatievoorziening en automatisering?
-
Blz. 330
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 331
5.8 Overhead
-
Blz. 332
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 333
Goed en aantrekkelijk werkgeverschap en de ontwikkeling van mens en organisatie.
-
Blz. 334
Waar nodig gaan we samenwerkingsverbanden aan om de kwaliteit en continuïteit van onze dienstverlening te garanderen.
-
Blz. 335
We zorgen voor een gezonde en veilige (hybride) werkomgeving en bieden vertrouwen, verantwoordelijkheid en vrijheid in de uitvoering van de werkzaamheden binnen de gestelde kaders.
-
Blz. 336
Wat geven we uit aan 5.8 Overhead?
-
Blz. 337
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 338
5.9 Personeel en organisatie
-
Blz. 339
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 340
We binden en boeien (potentiële) medewerkers, die bewust de keuze maken om te werken bij de gemeente Woensdrecht.
-
Blz. 341
We stemmen ontwikkeltrajecten, beleid en personeelsvoorwaarden af op de behoefte van organisatie en medewerkers.
-
Blz. 342
We streven naar een leiderschapsstijl waarbij vanuit een inspirerende visie medewerkers zich gewaardeerd en gemotiveerd voelen.
-
Blz. 343
Leidinggevenden stimuleren en coachen de onderlinge samenwerking en verbinding tussen het bestuur en medewerkers. We introduceren zelforganisatie.
-
Blz. 344
We leggen minder nadruk op hiërarchie en meer nadruk op samenspel en houden in de organisatie rekening met de verschillen tussen mensen, teams en taken.
-
Blz. 345
We versterken de zelfstandigheid en het probleemoplossend vermogen van onze medewerkers.
-
Blz. 346
Wat geven we uit aan 5.9 Personeel en organisatie?
-
Blz. 347
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 348
5.10 Communicatie
-
Blz. 349
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 350
Onze inwoners zijn goed geïnformeerd en tevreden over hoe de organisatie en bestuur met hen communiceren.
-
Blz. 351
We communiceren tijdig en via verschillende kanalen.
-
Blz. 352
We volgen online berichtgeving om te weten wat er leeft, zodat we hier onze communicatie en dienstverlening op af kunnen stemmen.
-
Blz. 353
We vergroten de effectiviteit en het bereik van onze online berichten.
-
Blz. 354
Wat geven we uit aan 5.10 Communicatie?
-
Blz. 355
Wat veroorzaakt het verschil?
-
Blz. 356
5.11 Indicatoren
-
Blz. 357
Lokale indicatoren Programma 5. Bestuurskracht
-
Blz. 358
Verplichte BBV indicatoren Programma 5. Bestuurskracht
-
Blz. 359
Algemeen
-
Blz. 360
Samenvatting
-
Blz. 361
Leeswijzer
-
Blz. 362
Programma 1 Sociaal Domein
-
Blz. 363
Programma 2. Ruimte
-
Blz. 364
Programma 3. Leefomgeving
-
Blz. 365
Programma 4. Economie
-
Blz. 366
Programma 5. Bestuurskracht
-
Blz. 367
Financiële samenvatting
-
Blz. 368
Paragrafen
-
Blz. 369
Paragraaf 1 Opgaven
-
Blz. 370
Algemeen
-
Blz. 371
Opgave Verduurzaming: Klimaatadaptatie, Duurzaamheid en Energietransitie
-
Blz. 372
Inleiding
-
Blz. 373
Ontwikkelingen
-
Blz. 374
Ambities
-
Blz. 375
Wat doen we in deze bestuursperiode?
-
Blz. 376
Stand van zaken per Jaarstukken 2024
-
Blz. 377
Opgave Economie & Aviolanda
-
Blz. 378
Inleiding
-
Blz. 379
Ontwikkelingen
-
Blz. 380
Ambities
-
Blz. 381
Wat doen we in deze bestuursperiode?
-
Blz. 382
Stand van zaken per Jaarstukken 2024
-
Blz. 383
Opgave Bouwen & wonen
-
Blz. 384
Inleiding
-
Blz. 385
Ontwikkelingen
-
Blz. 386
Ambities
-
Blz. 387
Wat doen we in deze bestuursperiode?
-
Blz. 388
Stand van zaken per Jaarstukken 2024
-
Blz. 389
Paragraaf 2 Lokale heffingen
-
Blz. 390
Algemeen
-
Blz. 391
Lokaal beleid
-
Blz. 392
A. Geraamde en gerealiseerde inkomsten
-
Blz. 393
B. Tariefontwikkeling 2020-2024
-
Blz. 394
1. Onroerende zaakbelastingen (ozb)
-
Blz. 395
2. Afvalstoffenheffing
-
Blz. 396
3. Rioolheffing
-
Blz. 397
4. Lokale lastendruk
-
Blz. 398
5. Vergelijkend overzicht woonlasten
-
Blz. 399
6. Hondenbelasting
-
Blz. 400
7. Forensenbelasting
-
Blz. 401
8. Toeristenbelasting
-
Blz. 402
9. Marktgelden
-
Blz. 403
10. Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 404
11. Leges
-
Blz. 405
12. Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 406
Paragraaf 3 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 407
Algemeen
-
Blz. 408
Op structurele wijze omgaan met risicomanagement
-
Blz. 409
Voorzichtig financieel beleid vormt het fundament voor de weerstandscapaciteit
-
Blz. 410
Welke risico's zijn aanvaardbaar?
-
Blz. 411
Risicomethodiek
-
Blz. 412
Status en ontwikkeling van de belangrijkste risico's
-
Blz. 413
Niet kwantificeerbare risico's
-
Blz. 414
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 415
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 416
Weerstandsratio
-
Blz. 417
Ontwikkeling kengetallen
-
Blz. 418
Beoordeling van de kengetallen in relatie tot de financiële positie
-
Blz. 419
Paragraaf 4 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 420
Algemeen
-
Blz. 421
Beheer en onderhoud openbaar gebied
-
Blz. 422
Wegen
-
Blz. 423
Speelvoorzieningen
-
Blz. 424
Gebouwen
-
Blz. 425
Groen
-
Blz. 426
Openbare verlichting
-
Blz. 427
Riolering
-
Blz. 428
Paragraaf 5 Financiering
-
Blz. 429
Algemeen
-
Blz. 430
Beleidsvoornemens/Realisatie
-
Blz. 431
Eisen Wet Fido
-
Blz. 432
Paragraaf 6 Bedrijfsvoering
-
Blz. 433
Algemeen
-
Blz. 434
De organisatiestructuur gemeente Woensdrecht
-
Blz. 435
Regionale samenwerking
-
Blz. 436
Financiën
-
Blz. 437
Concerncontrol
-
Blz. 438
Informatie & Communicatie Technologie (ICT)
-
Blz. 439
Overhead
-
Blz. 440
Personeel
-
Blz. 441
Communicatie
-
Blz. 442
Juridische Zaken
-
Blz. 443
Inkoop
-
Blz. 444
Toelichting op rechtmatigheidsverantwoording college
-
Blz. 445
Paragraaf 7 Verbonden partijen
-
Blz. 446
Inleiding
-
Blz. 447
Beleid
-
Blz. 448
Sturing en toezicht
-
Blz. 449
Belangrijke ontwikkelingen en risico's rond verbonden partijen
-
Blz. 450
OVERZICHT VERBONDEN PARTIJEN - A. Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 451
A.1 Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (VRMWB)
-
Blz. 452
A.2 Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
-
Blz. 453
A.3 GGD West-Brabant
-
Blz. 454
A.4 Regio West-Brabant (RWB)
-
Blz. 455
A.5 Belastingsamenwerking West-Brabant (BWB)
-
Blz. 456
A.6 WVS-Groep
-
Blz. 457
A.7 West-Brabants Archief (Bergen op Zoom)
-
Blz. 458
A.8 Regionale Ambulance Voorziening (RAV) Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 459
A.9 Intergemeentelijke Sociale Dienst (ISD) Brabantse Wal
-
Blz. 460
A.10 Regionaal Bureau Leerplicht (RBL) West-Brabant
-
Blz. 461
A.11 Belgisch-Nederlands Grensoverleg (BENEGO)
-
Blz. 462
A.12 Geweld in Afhankelijkheidsrelaties (GIA) en Meldpunt Crisiszorg West-Brabant (voorheen Stichting Veilig Thuis West-Brabant)
-
Blz. 463
OVERZICHT VERBONDEN PARTIJEN - B. Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 464
B.1 Provinciale Zeeuwse Elektriciteit Maatschappij (PZEM)
-
Blz. 465
B.2 SAVER N.V.
-
Blz. 466
B.3 Joint Venture Park Aviolanda
-
Blz. 467
B.4 NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 468
B.5 Gemeenschappelijk Bezit Evides Aqua B.V. (GBE Aqua B.V.)
-
Blz. 469
Paragraaf 8 Grondbeleid
-
Blz. 470
Algemeen
-
Blz. 471
Gemeentelijk grondbeleid
-
Blz. 472
Complexen in exploitatie
-
Blz. 473
Reserves
-
Blz. 474
Paragraaf 9 Wet Open Overheid
-
Blz. 475
De informatiehuishouding
-
Blz. 476
Contactpersoon Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 477
Actieve openbaarmaking
-
Blz. 478
Overige activiteiten voor de uitvoering van de Woo
-
Blz. 479
Besteding subsidie Wet open overheid
-
Blz. 480
Jaarrekening 2024
-
Blz. 481
Balans per 31 december 2024
-
Blz. 482
Balans
-
Blz. 483
Toelichting op de balans
-
Blz. 484
Algemene grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 485
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 486
Vaste activa
-
Blz. 487
Algemeen
-
Blz. 488
Immateriële vaste activa
-
Blz. 489
Materiële vaste activa
-
Blz. 490
Buiten gebruik gestelde vaste activa
-
Blz. 491
Afschrijvingen
-
Blz. 492
Warme gronden
-
Blz. 493
Financiële vaste activa
-
Blz. 494
Vlottende activa
-
Blz. 495
Voorraden
-
Blz. 496
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 497
Schatkistbankieren
-
Blz. 498
Liquide middelen
-
Blz. 499
Overlopende activa
-
Blz. 500
Vaste passiva
-
Blz. 501
Eigen vermogen
-
Blz. 502
Reserves
-
Blz. 503
Voorzieningen
-
Blz. 504
Vaste schulden, met een rentetypische looptijd van langer dan één jaar
-
Blz. 505
Vlottende passiva
-
Blz. 506
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 507
Overlopende passiva
-
Blz. 508
Niet in de balans opgenomen rechten/verplichtingen
-
Blz. 509
Overige niet in de balans opgenomen rechten
-
Blz. 510
Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
-
Blz. 511
Niet in de balans opgenomen belangrijke verplichtingen waaraan de gemeente voor toekomstige jaren is verbonden
-
Blz. 512
Overeenkomsten
-
Blz. 513
Arbeidskostengerelateerde verplichtingen
-
Blz. 514
Derivaten
-
Blz. 515
Eigen bijdrage op grond van de Wmo
-
Blz. 516
Niet-afgeronde zorgarrangement trajecten
-
Blz. 517
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 518
Algemene grondslagen voor de Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 519
Overzicht van baten en lasten in de jaarrekening
-
Blz. 520
Overzicht van Baten en Lasten naar product
-
Blz. 521
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 522
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 523
Algemene uitkeringen
-
Blz. 524
Bedrag van heffing voor de vennootschapsbelasting
-
Blz. 525
Bedrag van heffing voor de vennootschapsbelasting
-
Blz. 526
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 527
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 528
Overzicht van de aanwending van het bedrag voor onvoorzien
-
Blz. 529
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 530
Overzicht van de incidentele baten en lasten per programma
-
Blz. 531
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 532
Toelichting op Incidentele Baten en Lasten
-
Blz. 533
Overzicht van structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 534
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 535
Wet Normering Topinkomens
-
Blz. 536
Wet Normering bezoldiging Topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 537
Overige rapportageverplichtingen op grond van de WNT
-
Blz. 538
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 539
Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
-
Blz. 540
Bevinding
-
Blz. 541
Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen
-
Blz. 542
Sisa
-
Blz. 543
Overzicht van baten en lasten naar taakvelden
-
Blz. 544
Baten en lasten op taakveld
-
Blz. 545
Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
-
Blz. 546
Controleverklaring
-
Blz. 547
Overzicht lopende investeringen
-
Blz. 548
Overzicht lopende investeringen
-
Blz. 549
Bijlagen
-
Blz. 550
A. Subsidieoverzicht
-
Blz. 551
Subsidieoverzicht in €
-
Blz. 552
B. Ombuigingsopdracht bedrijfsvoering
-
Blz. 553
Aanleiding
-
Blz. 554
Werkwijze
-
Blz. 555
Gemeentelijke bezetting
-
Blz. 556
Tot slot
-
Blz. 557
C. Stand van zaken rekenkamer
-
Blz. 558
Inleiding
-
Blz. 559
Decentralisatie Jeugdzorg (februari 2017)
-
Blz. 560
Overheidsparticipatie (januari 2020)
-
Blz. 561
Doorwerking aanbevelingen rekenkamer
-
Blz. 562
De praktijk van de Wet openbaarheid van bestuur bij de gemeente Woensdrecht (2022)
-
Blz. 563
Informatievoorziening P&C-cyclus in de gemeente Woensdrecht: handvatten voor verdere optimalisatie van communicatie door het college aan de raad. (2022)
-
Blz. 564
Onderzoek RKC DoeMee 2022: Ondersteuning van de Volksvertegenwoordiging
-
Blz. 565
Onderzoek RK DoeMee: Beleidspraktijk wonen
-
Blz. 566
Onderzoek RK DoeMee: Verbetering klachtafhandeling
-
Blz. 567
D. Afkortingenlijst
-
Blz. 568
Afkortingen
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap